Дзяржаўная ўстанова адукацыі

"Сярэдняя школа №8 г. Пінска"

 

Галоўная | Адно акно | Аб установе | Навучэнцам | Бацькам | Настаўніцкая | Сэрвісы | Школьнае харчаванне

 

Меню раздзелу

 

 

 

 

статыстыка наведванняў

Яндекс.Метрика

 

 

Падрыхтоўка да ЦТ
Парады і рэкамендацыі выпускнікам па падрыхтоўцы да ЦТ
ПРАВІЛЫ ПАДТРЫМКІ ПРАЦАСПАТНАСЦІ:

1. Чаргаванне разумовай і фізічнай працы.
2. Выкананне фізічных практыкаванняў, сярод якіх перавагу варта аддаваць кулю, свечцы, стойцы на галаве, т. да. гэта спрыяе прытоку крыві да клетак мозгу.
Выкананне нескладанай зарадкі для вачэй праз кожныя 20-30 хвілін заняткаў. Каб вочы адпачылі, выканайце два любых практыкаванні:
- паглядзіце напераменку ўверх-уніз (25 секунд), налева-направа (15 секунд);
- напішыце вачыма сваё імя, імя па бацьку, прозвішча;
- напераменку фіксуйце погляд на выдаленым прадмеце (20 секунд), потым на лісце паперы перад сабой (20 секунд);
- намалюйце квадрат, трыкутнік - спачатку па гадзіннікавай стрэлцы, потым у супрацьлеглы бок.
3. Мінімум тэлевізійных перадач!

САВЕТЫ ПСІХАЛОГА ПА РАЗВІЦЦІ МЫСЛЕННЯ:

1. Насычаць свой розум ведамі - значыць развіваць мысленне. Крыніцы ведаў могуць быць самымі разнастайнымі: школа, кнігі, тэлебачанне, людзі. Яны даюць інфармацыю аб прадметах і з'явах, аб чалавеку.
2. Веды немагчыма набыць без разумовых намаганняў, але і само мысленне немагчыма без ведаў.
3. Мысленне пачынаецца з пытанняў. Усе адкрыцці зроблены дзякуючы пытанням: «Чаму?» і як?". Вучыцеся ставіць пытанні і шукаць адказы на іх.
4. Навучыцеся разумна пытаць, уважліва слухаць, спакойна адказваць і маўчаць, калі няма чаго больш сказаць.
5. Мысленне актывізуецца тады, калі гатовыя стандартныя рашэнні не даюць магчымасці дасягнуць жаданага выніку. Таму для развіцця мыслення важна фармаваць уменне бачыць прадмет або з'ява з розных бакоў, заўважаць новае ў звыклым.
6. Здольнасць заўважаць у прадмеце або з'яве розныя прыкметы, параўноўваць іх паміж сабой - неабходная ўласцівасць мыслення.
7. Чым большая колькасць прыкмет, бакоў аб'екта бачыць чалавек, тым больш гнутка і зусім яго мысленне. Гэтае ўменне можна трэніраваць у гульнях на кемлівасць, у рашэнні лагічных задач і галаваломак.
8. Мысленне і гаворка непарыўныя. Абавязковая ўмова развіцця мыслення - вольнае выкладанне прачытанага, удзел у дыскусіях, актыўнае выкарыстанне пісьмовай гаворкі, пераказ таго, што не да канца разумееце самі.

Пры падрыхтоўцы да іспытаў і ЦТ варта ўлічваць асноўныя заканамернасці запамінання.

АСНОЎНЫЯ ЗАКАНАМЕРНАСЦІ ЗАГАДЫ:

1. Цяжкасць запамінання расце непрапарцыйна аб'ёму. Вялікі ўрывак вучыць карысней, чым кароткі выслоўе.
2. Пры аднолькавых намаганнях колькасць запамінаемага тым большая, чым вышэйшая ступень разумення.
3. Размеркаванае завучванне лепш за канцэнтраванае. Лепш вучыць з перапынкамі, чым запар, лепей патроху, чым адразу.
4. Эфектыўней больш часу марнаваць на паўтарэнне па памяці, чым на простае шматразовае чытанне.
5. Калі працуеце з двума матэрыяламі - вялікім і паменш, разумна пачынаць з большага.
6. У сне чалавек не запамінае, але і не забывае.

Пры падрыхтоўцы да іспыту паўтарэнне матэрыялу гуляе галоўную ролю ў фармаванні механізму прайгравання яго на іспыце. А паспяховасць прайгравання матэрыялу шмат у чым вызначаецца спосабам яго запамінання.

Так, спосаб групоўкі матэрыялу палягчае запамінанне шматзначных лікаў, формул. Для запамінання фармулёвак тэарэм зручна выкарыстоўваць асацыятыўны прыём, г.зн. усталёўваць падабенства паміж зместам, якое трэба запомніць і знаёмым прадметам. Напрыклад, запомніць тэарэму Піфагора дапамагае такая фраза: "Піфагоравы штаны ва ўсе бакі роўныя". Запомніць які-небудзь паўтараны матэрыял вам дапаможа метад ключавых слоў. Гэтыя словы павінны адлюстроўваць сэнс паўтаранага матэрыялу і лагічна павінны быць злучаны паміж сабой, утворачы ланцужок ключавых слоў. Аднаўляючы ў памяці гэты ланцужок, вы лёгка зможаце прайграць змест матэрыялу.

Памятайце, што любы паўтараны матэрыял запамінаецца і прайграваецца нашмат больш паспяхова і эфектыўна, калі вы добра разумееце, для чаго яго паўтараеце.

 

 

 Министерство образования РБ         

 

Паштовы адрас: 225715, г. Пінск, вул. Цэнтральная, 18

Тэлефон: 8-0165-61-68-05 Факс: 8-0165-61-68-05

Адрас электроннай пошты: sch8@pinsk.edu.by

Банкаўскія рэквізіты:

Дабрачынны рахунак № BY81 AKBB 3642 0000 0012 9120 0000

Ф-л 121 Беларусбанк код 854

УНП 200299036

Дзяржаўны рэгістрацыйны нумар 2141711618 ад 19.04.2017г.