Дзяржаўная ўстанова адукацыі

"Сярэдняя школа №8 г. Пінска"

 

Галоўная | Адно акно | Аб установе | Навучэнцам | Бацькам | Настаўніцкая | Сэрвісы | Школьнае харчаванне

 

Меню раздзелу

 

 

 

 

статыстыка наведванняў

Яндекс.Метрика

 

 

ПРАВІЛЫ ЎНУТРАНАГА РАСПАРАДКУ ДЛЯ ВУЧНЯЎ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 “Аб зацвярджэннi Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” .

1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі навучальнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.

1.4. Змяненні і дапаўненні ў Правілы ўносяцца да пачатку новага навучальнага года, узгадняюцца з саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца кіраўніком.

1.5. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктары ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі - на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года. (пад роспіс).

1.6. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх вучняў установы адукацыі.

1.7. Гэтыя Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі, выманні з правілаў размяшчаюцца ў выглядзе стэндавай інфармацыі ў рэкрэацыі школы.

2. АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

2.1. Установа адукацыі пачынае працу ў 8.00, а заканчвае працу ў 20.00. Знаходжанне вучняў на прышкольнай тэрыторыі, спартыўных пляцоўках і стадыёне пазней за 21.00 гадзін, у нядзелю і ў святочныя дні забараняецца, калі гэта не звязана з адукацыйным працэсам. У канікулярны час навучэнцы наведваюць школу ў тыя дні, на якія запланаваны мерапрыемствы, і толькі ў суправаджэнні з імі настаўніка ці класнага кіраўніка.

2.2. Адукацыйны працэс арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год дзеліцца на чвэрці. Працягласць навучальнага года ўстанаўліваецца з 1 верасня па 1 чэрвеня. Калі названыя даты прыпадаюць на непрацоўны дзень, то пачатак (канчатак) навучальнага года пераносіцца на наступны (папярэдні) працоўны дзень. Для вучняў устанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы. Тэрміны пачатку, заканчэння і працягласць канікул вызначаюцца вучэбнымі планамі на бягучы навучальны год, зацверджанымі Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь. Працягласць навучальных заняткаў у I класах - 35 хвілін, у II - XI класах - 45 хвілін. Працягласць перапынкаў паміж заняткамі вызначаецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі санітарных правіл і норм.

2.3. Адукацыйны працэс пры навучанні і выхаванні на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы навучальны тыдзень і адзін дзень тыдня для правядзення з навучэнцамі спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых выхаваўчых мерапрыемстваў, арганізацыі працоўнай дзейнасці. , у тым ліку навучальных заняткаў прафесійнай арыентацыі.

2.4. Навучальныя заняткі праводзяцца па раскладзе ў адпаведнасці з навучальнымі планамі і праграмамі, зацверджанымі ва ўстаноўленым парадку. Навучальны расклад складаецца на навучальны год з карэкціроўкай на паўгоддзе.

2.5. Расклад навучальных заняткаў складаецца намеснікам дырэктара па вучэбнай рабоце, зацвярджаецца дырэктарам школы і даводзіцца да ведама навучэнцаў да пачатку навучальных заняткаў.

2.6. Працягласць усіх відаў заняткаў вызначаецца акадэмічнай гадзінай. Працягласць акадэмічнай гадзіны (вучэбнага занятку) - 45 хвілін. Колькасць навучальных заняткаў рэгулюецца раскладам навучальных заняткаў.

2.7. Вучні з улікам меркавання іх законных прадстаўнікоў зыходзячы са схільнасцей, жаданняў і стану здароўя могуць вывучаць асобныя вучэбныя прадметы на павышаным узроўні на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі ў межах колькасці навучальных гадзін, устаноўленых вучэбнымі планамі на навучальны год.

3. АСНОЎНЫЯ ПРАВА ВУЧНЯЎ

3.1. Вучні маюць права на:

3.1.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

3.1.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;

3.1.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб заснаванні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;

3.1.4. павага сваёй чалавечай годнасці, абарону ад ужывання фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубіянскага або абразлівага абыходжання, знявагі;

3.1.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

3.1.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

3.1.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

3.1.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей - Статут);

3.1.9. адпачынак на зменах, арганізацыю забаўляльнай дзейнасці падчас вакацый;

3.1.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

3.1.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;

3.1.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

3.1.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

3.1.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымных заняткаў;

3.1.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

3.1.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з навучальным планам установы адукацыі;

3.1.17. атрыманне платных паслуг з ліку, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;

3.1.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

3.1.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

3.1.20. заахвочванне за поспехі ў навучальнай, спартова-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

3.1.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

3.1.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

3.1.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

3.1.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

3.1.25. недатыкальнасць асобы.

3.2. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

4. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

4.1. Навучэнцы абавязаны:

4.1.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

4.1.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);

4.1.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);

4.1.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні;

4.1.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.1.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.1.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца па дапамогу да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;

4.1.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

4.1.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы;

4.1.10. клапаціцца аб сваім здароўі, бяспецы і жыцці навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

4.1.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на навучальных занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

4.1.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб планаваным наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на навучальных занятках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

4.1.13. размяшчаць прыладу сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

4.1.14. захоўваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльнае адзенне на вучэбных занятках па вучэбным прадмеце «Працоўнае навучанне», мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.1.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

4.1.16. мець акуратна і пераборліва падпісаныя сшыткі для навучальных работ і сшыткі для кантрольных работ па вучэбных прадметах;

4.1.17. акуратна і пераборліва запісваць у дзённік расклад навучальных заняткаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - хатняе заданне;

4.1.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

4.1.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

4.1.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

4.2. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

4.2.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць урон маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

4.2.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары ці муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары ці муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя ці іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

4.2.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў адносінах да іншых яго ўдзельнікаў;

4.2.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

4.2.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

4.2.6. карыстацца ўстройствамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі ўстройствамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

4.2.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

4.2.8. праводзіць здымкі падчас правядзення навучальных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

4.2.9. размаўляць падчас навучальных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню навучальнага занятку;

4.2.10. ужываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;

4.2.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

4.2.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

4.2.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

4.2.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння навучальных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

5. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВІДУ ВУЧНЯЎ

5.1. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі.

5.2. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх вырабляецца адзенне дзелавога стылю.

5.3. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі.

У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

5.4. Пры наведванні вучнямі навучальных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўнае адзенне і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія, якія выклікаюць малюнкі;

бруднае, мятае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;

верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеры валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных напрамкаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.

5.5. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам вучня, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.

6. ПАРАДАК НАВIДАННЯ ВУЧНЯМI НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТАК

6.1. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.

6.2. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, вучань у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.

6.3. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны вучань:

займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобна стаіць стале або стале настаўніка.

6.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.

6.5. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.

6.6. У час урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапускаючы каментароў і рэплік з месца.

6.7. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.

6.8. Аб сваёй гатоўнасці да адказу або аб узніклым у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, паднімаючы руку.

6.9. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымы толькі з дазволу настаўніка.

6.10. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых вучняў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.

6.11. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для вучняў абавязковым і безумоўным.

6.11.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе аб гэтым дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

6.11.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы вучня, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.

6.11.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

6.11.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

6.11.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

6.12. Падчас урока навучэнец павінен сачыць за сваёй выправай.

6.13. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткі. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.

6.14. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.

6.15. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).

6.16. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец ці законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.

6.17. У дзень выхаду на заняткі вучань прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівасці прычыны пропуску заняткаў.

Уважлівай прычынай лічыцца:

хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстраныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

6.18. Дзяжурства навучэнцаў:

6.18.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VI-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перамен, чысціню і парадак у школе.

6.18.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які ў час перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

6.18.3. З ліку навучэнцаў V-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

7. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ ВУЧНЯЎ НА ПЕРАМЕНЕ

7.1. Перамена прызначана:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам навучальных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыёму ежы;

праветрывання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўрока, іншае;

7.2. Пры руху па калідорах, усходах, праходам навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.

7.3. У час перапынкаў навучэнцам забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па ўсходах, зблізку аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне гэтага пункта прыводзіць да прымянення мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

7. МЕСЦА МАСАВАЙ ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

7.1. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў навучальны занятак.

7.2. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняга адзення, мыюць рукі перад ежай.

7.3. Навучэнцы абслугоўваюцца ў буфеце ў парадку жывой чаргі, выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.

7.4. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай, буфеце і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.

7.5. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

7.6. Заняткі ў спартовай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы.

Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

7.7. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавацеля групы падоўжанага дня, трэнера, іншага педагагічнага работніка.

7.8. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца згодна з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі.

Санітарныя пакоі

7.9. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, кіравала асабістай гігіены;

7.10. Забараняецца затрымоўвацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

7.11. Па заканчэнні заняткаў (навучальных, факультатыўных, стымулюючых, якія падтрымліваюць, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваё адзенне, выконваючы парадак і меры бяспекі.

7.12. У выпадку выяўлення знікнення адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.

7.13. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.

7.14. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх гардэробшчыку або дзяжурнаму настаўніку.

8. ПАРАДАК НАВЕДАННЯ ВУЧНЯМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ ПА-ЗАЎНУЧАЎНЫМ ЧАСАМ.

8.1. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазанавучальны час.

8.2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).

8.3. Вучні, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, які адпавядае ўзросту макіяж.

8.4. Не дазваляецца прысутнасць у верхнім адзенні і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.

8.5. Прыход і догляд мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.

8.6. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для вучняў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні, адказнага за правядзенне мерапрыемства.

8.7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.

8.8. Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

9. заахвочванні і дысцыплінарная АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ

9.1. За высокія поспехі ў вучобе, актыўны ўдзел у грамадскім жыцці ўстановы адукацыі для навучэнцаў устанаўліваюцца наступныя меры заахвочвання:

аб'ява падзякі;

узнагароджанне граматай;

занясенне на Дошку гонару;

узнагароду каштоўнымі падарункамі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

9.2. Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара.

9.3. За парушэнне Статута і Правілаў унутранага распарадку навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Падставамі для прыцягнення вучня да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, вінаватае (наўмыснае або па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі ў выглядзе наступных дзеянняў (бяздзеяння):

9.3.1. неаднаразовыя спазненні або няяўкі без уважлівых прычын на навучальныя заняткі;

9.3.2. парушэнні дысцыпліны падчас адукацыйнага працэсу;

9.3.3. невыкананне без уважлівых прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

9.3.4. абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

9.3.5. распаўсюджванне інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

9.3.6. псута будынка, збудаванняў, абсталяванні ці іншай маёмасці ўстановы адукацыі;

9.3.7. невыканання (парушэнні) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;

9.3.8. распіванні алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужывання наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі або з'яўлення ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

9.3.9. курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў у будынку і на тэрыторыі школы;

9.3.10. іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзеяння).

9.4. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіннасці ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ва прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова;

адлічэнне.

9.5. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць кіраўніку ўстановы адукацыі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання ўлічваюцца цяжар дысцыплінарнай правіны, прычыны і абставіны, пры якіх ён здзейснены, папярэднія паводзіны вучня.

9.6. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга вучня.

10. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ УСТРОЙСТВАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)

10.1. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.

10.2. Падчас правядзення навучальных, факультатыўных, стымулюючых, якія падтрымліваюць заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.

10.3. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас навучальных, факультатыўных, стымулюючых, якія падтрымліваюць заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

10.4. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.

10/05. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння гэтых Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік аб парушэнні сапраўдных Правілаў.

10/06. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) робіцца адабранне тэлефона ў вучня. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца ўстройства мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На вучня накладаецца спагнанне, якое вызначаецца кіраўніком установы адукацыі.

 

 

 Министерство образования РБ         

 

Паштовы адрас: 225715, г. Пінск, вул. Цэнтральная, 18

Тэлефон: 8-0165-61-68-05 Факс: 8-0165-61-68-05

Адрас электроннай пошты: sch8@pinsk.edu.by

Банкаўскія рэквізіты:

Дабрачынны рахунак № BY81 AKBB 3642 0000 0012 9120 0000

Ф-л 121 Беларусбанк код 854

УНП 200299036

Дзяржаўны рэгістрацыйны нумар 2141711618 ад 19.04.2017г.